搜尋此網誌

星期二, 7月 13, 2010

People we meet in the working place 職場上的兩種人 謝於真

Two kinds of people in our working places. One is doing for job another one is doing for PR (public relationships). The job as a target person is always busy for doing and fulfill his/her duty in the work. The PR as the 1st priorty person is also busy by talking about how hard he/ she is doing the works.
I never know how to deal with those PR people. Sometimes I am really anguish by them, but nowadays I learned to let go and let God taking control of whole situation. It seems my EQ has been improved. But the truth is I totally give them up.
I do know which kind of people you are but I know that I am not a person who is very good in doing things by mouth.

在我們的工作場所有兩種人。一種是做事的人另一是做公關(公共關係)的人。以做事為工作目標的人總是忙著做事,完成他/她的工作職責。而以公關作為第一優先次序的人也很忙 總是忙著談論他/她如何努力的做工作。
我從來不知道如何處理那些動嘴的公關人員。有時我真的覺得遇到他們很痛苦,但現在我學會了放手,讓神來控制整個局勢。有趣的是我的情緒智商看似得到了改進。但事實是我完全放棄這樣的人。
我不知道你是哪種人但是我知道我不是那種用嘴吧做事的

沒有留言: